You are currently viewing 11/2022 Kuukausitiedote: Katsaus TahtoNaisen asiakkaiden tarpeisiin, muutoksia palveluihin ja hinnoitteluun

11/2022 Kuukausitiedote: Katsaus TahtoNaisen asiakkaiden tarpeisiin, muutoksia palveluihin ja hinnoitteluun

TahtoNaisen® tavoitteena on jo pitkään ollut kirjoittaa kuukausitiedotetta tai ylläpitää ”Ajankohtaista” -palstaa. Kertoa kuulumisia, jakaa infoa palveluista ja antaa tietoa tulvista tapahtumista.

Ja nyt, tässä teille ihka ensimmäinen TahtoNaisen ajankohtaistiedote, olkaa hyvä!

Jatkossa ajankohtaista -tiedote julkaistaan kuukausittain ainakin TahtoNaisen nettisivuille sekä TahtoNaisen LinkedIn -sivun Newsletteriin/artikkeleihin.

Tässä, marraskuun kuukausitiedotteessa kerrotaan muutoksista TahtoNaisen palveluissa ja hinnoittelussa. Muutokset lähtevät sekä asiakastyön, että oman liiketoiminnan kehittämisen tarpeista ja kokemuksista, joita avataan myös.

Katsaus TahtoNaisen asiakkaiden tarpeisiin, muutoksia palveluihin ja hinnoitteluun

TahtoNaisen asiakkaat tulevat hyvin eri tarpeiden ja lähtökohtien kanssa hakemaan palveluita. 31.10.2022 LinkedIn -päivityksessä avattiin yleisimpiä asiakkaiden tarpeita ja sitä, keitä nämä asiakkaat oikein ovatkaan. Päivityksen voit lukea tästä.

Pääsääntöisesti TahtoNaisen asiakkaana on henkilöitä, jotka haluavat uramuutosta. Alanvaihtoa, työpaikan vaihtoa tai nykyisellä uralla etenemistä. Enenevässä määrin TahtoNaisen asiakkaat eivät ole niinkään kiinnostuneita pitkistä uudelleenkoulutuksista (usein taustalla on hyvät koulutukset), vaan oman osaamisensa suuntaamisesta uudelleen ja uramuutoksen hakemisesta työlähtöisin menetelmin. Mahdollisuuksia ammatilliseen kasvuun haetaan uudelle työnantajalle siirtymisen kautta. Ja ollaan toki valmiita, vaikka sitten vähän kouluttautumaankin siinä sivussa.

Tarvetta on pääsääntöisesti kahdenlaista:

Toiset haluavat muutosta nopeasti. He toivovat tehokasta täsmäapua CV:n tai avoimen hakemuksen muotoilemiseen, LinkedInin valjastamiseen tai sparrailutukea, kun miettivät joskus jo aika valmiinakin mielessään pyörivää suuntaa. Nämä ovat informatiivisia, tehokkaita ja tuloksellisia tapaamisia, joista on kuitenkin asiakkaalle usein hyötyä pitkään. Tällaisten asiakkaiden kanssa tavataan yleensä 1-3 kertaa, tapaamiset yksilöllisesti sopien.

Toiset toivovat pitkäkestoista ammatillista suunnittelua. Suunnitelma halutaan tehdä ajatuksen kanssa, vaihtoehtoja punniten. Halutaan sparrailla tilanteita työpaikalla, tukea ratkaisujen tekemiseen. Toivotaan tukea oman osaamisen tunnistamiseen ja sanoittamiseen, alavalintoihinkin. Tapaamisia on enemmän ja säännöllisesti. Joidenkin kanssa tavataan kolme-neljä kertaa, toisten kanssa kymmenen kertaa. Joidenkin kanssa parin kuukauden ajan, toisten kanssa vuoden päivät. Prosessit ovat yksilöllisiä. Asiakkaat eivät halua valintojensa perustuvan hätäratkaisuihin. He ymmärtävät, että kestävän suunnitelman laatiminen vaatii heiltä itseltään panostusta ja sitoutumista suunnitteluprosessiin. Tuloksetkin ovat sen mukaisia, kestäviä.

TahtoNainen haluaa jatkossa auttaa alan- ja työpaikanvaihtajia entistä paremmin, tehokkaammin ja tarvittaessa entistä syvemmällä paneutumisella

TahtoNaisen palveluvalikoimaa ollaan selkeyttämässä, lisäksi hintoja on nostettu lokakuussa (koskee tässä vaiheessa vain uusia asiakkaita). Palvelujen optimointi ja hintojen nostaminen mahdollistavat sen, että juuri oikeat, motivoituneimmat ja muutosvalmiimmat ihmiset, jotka ovat valmiita panostamaan ja satsaamaan ammatillisen tulevaisuutensa, saavat tarvitsemaansa apua. Ja saavat sitä jatkossa myös nopeammin. Tämä ei tällä hetkellä aina onnistu, usein viikkojenkin jonoista johtuen.

Lisäksi TahtoNaisen tavoitteena on pystyä jatkossa kalenteroimaan entistä enemmän aikaa myös tapaamisten välissä annettavalle tuelle. Olemassa oleville asiakkaille, joiden prosessit ovat kesken. Se ei edelleenkään tarkoita sitä, että TahtoNainen tekee tapaamisten välissä asiakkaiden suunnitelmat valmiiksi. Eikä asiakkaat sitä kyllä ole odottaneetkaan. Kyllä ymmärrys ja ajatus on se, että uravalmentajalta haetaan tietoa, ideoita, oivalluksia, näkökulmaa ja asiantuntemusta. Myös sanoitusta omaan osaamiseen ja siihen, mihin kaikkeen osaamista voisi hyödyntää. Itse on hihat käärittävä ja oltava oman prosessi ohjaksissa 😊

Asiakastyön laadun ja palveluvalikoiman kehittäminen kulkee käsi kädessä TahtoNaisen yritystoiminnan ja palveluvalikoiman kehittämisen kanssa. Tavoitteena on kehittää toimintaa ja palveluita entistä laadukkaammiksi ja asiakkaita hyödyttävämmiksi

Tämän ensimmäisen uutiskirjeen myötä oikein hyvää alkanutta marraskuuta! Seuraavassa kuukausitiedotteessa kerrotaankin joulukuun tapahtumista (mm. MiB Webinaari) ja uudesta ”Uramuutoksen aika” -palvelukokonaisuudesta! 

Terveisin: Terhi Saarikoski, TahtoNainen

TahtoNaisen palveluihin ja hintoihin voit tutustua tästä.

TahtoNainen löytyy myös Instagramista ja Facebookista